STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
co piszczy w aucie
Napisany przez, Jacek Kaczorek, 2014-09-30

Co piszczy w aucie – czy irytujące dźwięki mogą zapowiadać awarię?


Z jednej strony nawet najcichszy nietypowy odgłos pojawiający się w czasie jazdy, powinien zainteresować kierowcę. Z drugiej strony, część z nich jest naturalna i wraz z rosnącym przebiegiem samochodu różne odgłosy mogą się pojawić, co świadczy o zużywaniu się pewnych części. Nie znaczy to, że można ignorować każdy dźwięk pojawiający się w aucie, które przecież nie jest grzechotką. Bagatelizowanie niektórych odgłosów może prowadzić do kosztownych awarii. Podpowiadamy co piszczy w aucie i jakie mieć konsekwencje.

Hałas: Uderzanie metalu o metal lub dźwięki przypominające potrząsanie skarbonką.

Przyczyna: Zbyt duże luzy zaworów, które powstały z braku regulacji lub usterki hydraulicznego regulatora. Ten sam hałas może także wywołać zużyty (rozciągnięty) łańcuch rozrządu. Poruszanie się takim pojazdem może doprowadzić do poważnej awarii silnika.

 

Hałas: Pisk po rozruchu.

Przyczyna: To co piszczy w aucie, to nic innego, jak zużyty pasek napędu osprzętu silnika. Jeśli się zerwie, samochód odmówi posłuszeństwa np. z powodu rozładowania akumulatora ponieważ pasek nie napędza alternatora. Uwaga! Ten sam pasek może napędzać pompę cieczy chłodzącej. Jeśli ta przestanie działać, silnik przegrzeje się i ulegnie awarii.

 

Hałas: Piszczące hamulce.

Przyczyna: Zużyte lub przegrzane klocki hamulcowe. Aby rozwiązać problem i nie zastanawiać się dłużej co piszczy w aucie należy wymienić klocki lub oczyścić.

 

Hałas: Mocne uderzenia przy uruchamianiu silnika, przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.

Przyczyna: Zużyte elementy metalowo-gumowe mocujące silnik i skrzynię biegów (tzw. poduszki). Dalsze eksploatacja samochodu może wywołać przyśpieszone zużycie innych elementów zawieszenia zespołu napędowego a nawet zerwanie się poduszek. 

Hałas: Stuki przy przejeżdżaniu przez nierówności.

Przyczyna: Zużyte sworznie wahaczy lub tuleje, luzy końcówek drążków kierowniczych lub łączników stabilizatorów. Również mogą to być uszkodzenia sprężyn i amortyzatorów. Trzeba natychmiast odwiedzić warsztat, ponieważ będą się pogarszać parametry trakcyjne samochodu, zużywać opony.

 

Hałas: Stukot przy skręconych kołach podczas ruszania.

Przyczyna: Uszkodzenia przegubów napędowych. Nie można bagatelizować tych odgłosów, urwany przegub oznacza brak możliwości dalszej jazdy.

 

Hałas: Uderzanie elementów układu wydechowego o nadwozie.

Przyczyna: Uszkodzone elementy mocujące (wieszaki gumowe i metalowe).

 

Hałas: Głośna praca, warczenie.

Przyczyna: Wszelkie nieszczelności, zwykle na połączeniach poszczególnych elementów układu wydechowego lub w zniszczonych tłumikach. Wcześniej czy później hałas spowoduje, że takim autem trudno będzie się poruszać. Policja może zabrać dowód rejestracyjny z uwagi na głośną pracę.

 

Hałas: Wycie narastające wraz ze wzrostem prędkości.

Przyczyna: Uszkodzenie łożyska koła. Jeśli odgłos nasila się przy skręcie w prawo, chodzi zapewne o łożysko w lewym kole, a jeśli przy skręcie w lewo – o łożysko w kole prawym.

 

Hałas: Szum narastający wraz z prędkością jazdy.

Przyczyna: Niewielkie uchylenie jednej z szyb bocznych, zużyte uszczelki w drzwiach lub oknach, nieprawidłowo zamontowany bagażnik dachowy. Należy sprawdzić mocowanie elementów na dachu. Hałas może generować też antena. To właśnie dlatego niektórzy producenci używają anten w kształcie przypominającym wiertło, co ma redukować zawirowania. W praktyce wystarczy czasami zmienić kąt jej nachylenia, by dolegliwości ustały.

 

Hałas: Głuchy szum, zależny od prędkości jazdy.

Przyczyna: Niewłaściwe ciśnienie w oponach. Trzeba sprawdzić, czy nie ma „kapcia”; na stacji benzynowej skontrolować ciśnienie.

 

Hałas: Skrzypiąca roleta i półka bagażnika.

Przyczyna: Nieprawidłowy montaż na zawiasach lub prowadnicach . Trzeba upewnić się, że wszystko jest poprawnie zamocowane. 

 

Hałas: Skrzypiące fotele.

Przyczyna: To efekt ocierania się elementów konstrukcji siedzeń. Trzeba przesmarować prowadnice i mechanizmy regulacji położenia foteli.


Hałas: Skrzypiące plastiki konsoli centralnej

Przyczyna: Wypełnienie wnętrza samochodów przez Producentów dużą ilością elementów plastikowych, ocierających o siebie powoduje trzaski i skrzypienia szczególnie przy zmianach temperatur. W większości przypadków Autoryzowane Stacje Obsługi radzą sobie z takimi usterkami


  • Alicja Juscinska 09-11-18 07:11:10
    U mnie piszczy w opel astra na wolnych obrotach co to jest za przyczyna

  • KIEROWCA 01-01-19 19:01:02
    W MOJM SUZUKI IGNIS 1,3B JEST POPISKIWANIE JUZ 2 WARSZTAT NIE MOZE ZNALESC PRZYCZYNY POPISKIWANIE JEST PRZY PREDKOSCIACH OD 40 DO 80 JAK ZATRZYMAM AUTO TO USTEMPUJA TE PISKI PISKI TE NIE ZAWSZE WYSTEMPUJA AUTO MA 175 830 PRZEJECHANE AUTO OD HANDLAZA WYCIEKOW NIEMA KASIASSZKI SERWISOWEJ TEZ NIE BYLO KARTY POJAZDU TEZ NIEMA BYLA AUTO PO LEKKEJ KOLIZJI STYLU HANDLAZE NAPRAWILI JA ZROBILEM HAMULE NOWE ALTERNATOR PO REGENERACJI SWIECE NOWE DENSO HAMULEC POSTOJOWY PRZEJZANY SPRZEGLO PADLO JEST NOWE KPL DYFUZOR OCZYSZCZONY AAA PEKNIETE JEST KOLANKO DOLOTOWE DO DYFUZATORA JUZ NIEWIEM CO TU MOZE PISZCZEC WYCIEKOW NIEMA


ZOBACZ TAKŻE

KATEGORIA: Serwis