STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU
auto dostawcze
Napisany przez, Krzysztof Perkowski, 2015-04-16

Zaufaj liderowi - kup auto dostawcze Fiata


Zastanawiasz się czy warto kupić dane auto dostawcze? Możesz długo analizować tabelki związane z cenami, kosztami, zabudowami, raporty niezawodności, itp. Jednak nic to bez rzucenia okiem na statystyki sprzedaży. Co prawda można mieć pewne wątpliwości, czy dane z CEPiK-u poddane obróbce Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego pełną prawdę oddadzą, ale to najwiarygodniejsze z dostępnych zestawień. A wśród pojazdów użytkowych lider od dłuższego czasu jest jeden - Fiat.

Kupując auto dostawcze do firmy należy oczywiście najpierw przeanalizować potrzeby swojego przedsiębiorstwa. Nierzadko jednak nie są one zbyt skomplikowane i w takim przypadku wybór marek, nawet wśród samochodów użytkowych, jest nadal spory. Kluczową rolę przy decyzji zakupowej powinny odegrać dwa elementy – stosunek ceny do jakości oraz TCO (Total Cost of Ownership), czyli wszystkie koszty jakie poniesiemy przez cały okres korzystania z pojazdu (cena zakupu, paliwo, ubezpieczenie, serwis, części, kwota otrzymana przy odsprzedaży pojazdu, itp.).

Drugie ze wspomnianych zagadnień można w przybliżeniu rozpisać na podstawie informacji od dealera, biorąc jednak koniecznie pod uwagę elementy zmienne jak na przykład różny sposób jazdy kierowców, zmiany przepisów, szkodowość, itp.). W zakresie oceny jakości samochodu muszą pomóc już opinie użytkowników oraz statystyki sprzedaży. Nie ulega bowiem wątpliwości, że firmy, kupują auto dostawcze nie w sposób intuicyjny, ale mocno wyważony, powiązany z liczbami i dokładnym zastanowieniem. Zatem łatwy wniosek - w przypadku sprzedaży samochodów użytkowych statystyki sprzedażowe stanowią w pewien sposób odzwierciedlenie ceny do jakości.

I to jakości nie tylko samego produktu, ale również usług z nim związanych. Niemal każdy zakupowiec zna powiedzenie: pierwszy samochód sprzedaje handlowiec, kolejny serwis. Jeśli firma jest zadowolona z usług dealera, szerokiej sieci autoryzowanych serwisów marki, sposobu rozwiązywania problemów, niewielkiej awaryjności czy efektywnej, nierzadko dedykowanej obsługi, z pewnością sięgnie przy kolejnej potrzebie zakupowej po auto dostawcze tej samej marki, prawdopodobnie u tego samego sprzedawcy.

W przypadku Fiata jest to o tyle ciekawe, że niektórzy klienci zapewne jeszcze mają złe wspomnienia z nienajlepszej jakości pracy serwisów oraz awaryjnych pojazdów w latach 80-tych i na początku lat 90-tych. Teraz jest zupełnie inaczej, ale wiadomo, że trudno walczy się ze stereotypami. Doskonałe statystyki sprzedaży tej marki jeśli o samochody użytkowe są zatem dowodem ich wysokiej jakości a zarazem atrakcyjnej ceny. A przecież świetne wyniki to nie efekt jednego udanego roku.

Warto dodać, że Fiat ma wyodrębnioną komórkę sprzedaży na samochody osobowe i auta dostawcze (Fiat Professional), co jeszcze bardziej pozwala zoptymalizować obsługę klienta. Usługi są na wysokim poziomie, produkty, szczególnie Ducato są rozchwytywane przez nabywców, którzy sprzedając stare pojazdy wymieniają je na nowe, tej samej marki.

Na koniec konkrety. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, W 2014 roku Fiat sprzedał 10 589 nowych aut dostawczych. Drugi w tabeli Renault o ponad 4000 mniej a trzeci Peugeot o prawie 6000 mniej pojazdów. Udział włoskiego koncernu w rynku wyniósł ponad 23 procent, niemal tyle samo ile w 2013 roku. Przewaga więc jest nawet bardziej wyraźna niż dominacja Juventusu Turyn we włoskim futbolu i można nawet uknuć marketingowy slogan: jeśli auto dostawcze to Fiat...



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i dodaj komentarz

ZOBACZ TAKŻE

KATEGORIA: FIAT Professional